Samen willen we voortbouwen op wat goed is en veranderen wat nog beter kan in Hattem.

Veel mensen hopen na de coronapandemie op een groen en eerlijk herstel. Nu is het moment om onze samenleving zo te veranderen dat we een leefbare wereld aan onze kinderen kunnen doorgeven.

De groeiende sociale ongelijkheid moet teruggedrongen worden. Een fatsoenlijk salaris, een woning voor een redelijke huur- of koopprijs, goede gezondheidszorg of een steuntje in de rug als je dat nodig hebt, zijn in deze tijd niet meer vanzelfsprekend. Armoede, buitensluiting en achterstand vergroten kansenongelijkheid en onveiligheid in gezinnen en buurten. We blijven werken aan een solidaire samenleving waarin iedereen erbij hoort.

Wat de klimaatcrisis betreft is er geen tijd te verliezen: we moeten naar een duurzame samenleving en wel NU! Ook in ons mooie Hattem ervaren we de schade aan natuur en milieu. De buien worden steeds onstuimiger, de droogteperiodes steeds frequenter en iedereen die om zich heen kijkt ziet de afname van insecten en biodiversiteit. We vragen onvermoeibaar aandacht voor de noodzakelijke verduurzaming van Hattem, die voor iedereen bereikbaar gemaakt moet worden.

Download ons programma